Verzenden & retourneren

Verzending en bezorging 

 

Bij Kabel4U.nl hanteren wij drie verschillende levertijden. Kijk voor de actuele levertijd altijd naar de advertentie, in de laatste highlight van de advertentie staat de levertijd vermeld. 

"Voor 20:00 uur besteld, volgende dag in huis"
Bestel je op werkdagen voor 20:00 uur? Dan heb jij je pakket morgen al in huis! Bij Kabel4U.nl betaal je voor bestellingen onder de €25,- vanuit Nederland €1.95 verzend- en administratie kosten. Vanuit België betaal je €2.95 verzend en administratie kosten. Heb jij een bestelling geplaatst boven de €25,-? Dan is verzending volledig gratis voor zowel België als Nederland! 
 
"Voor 16:00 uur besteld, volgende dag in huis"
Bestel je op werkdagen voor 16:00 uur? Dan heb jij je pakket morgen al in huis! Bij Kabel4U.nl betaal je voor bestellingen onder de €25,- vanuit Nederland €1.95 verzend- en administratie kosten. Vanuit België betaal je €2.95 verzend en administratie kosten. Heb jij een bestelling geplaatst boven de €25,-? Dan is verzending volledig gratis voor zowel België als Nederland! 
 
"Verzending met Track en Trace, levertijd varieert"
Een aantal artikelen verzenden wij vanaf onze leverancier direct naar de klant. Deze advertenties hebben dan ook een andere levertijd, dit is te zien aan de volgende tekst naast of onder de advertentie: "Verzending met Track en trace, levertijd varieert." U krijgt dan bijtijds van ons een track en tracé code opgestuurd zodat u uw bestelling kunt volgen.
Doorgaans duurt de verzending dan 5 tot 15 werkdagen.  
 
Zendingen naar België, hou daar rekening mee dat deze 1 tot max 2 lever dagen langer in beslag kunnen nemen, Kabel4U.nl verzend namelijk vanuit Nederland.
 

Zending volgen

Zodra jouw bestelling bij ons is verpakt en verzonden, krijg je een e-mail met de track & trace code van jouw pakket, dit indien de bestelling pakketpost betreft. Met deze code kun je de zending de volgende dag via de website van PostNL of DHL volgen. Zo ben je altijd op de hoogte wanneer het pakket precies bij jou bezorgd wordt.

Wat gebeurt er met mijn pakket als ik niet thuis ben?

Ben jij niet thuis op het moment van bezorgen? Geen probleem! De bezorger zal het pakket de volgende dag opnieuw aanbieden. Wanneer je ook de tweede dag niet thuis bent en de postbezorger mist, dan kun je de bestelling bij het postkantoor ophalen. De bezorger laat dan een bericht in de brievenbus achter waar en vanaf wanneer jij de bestelling kunt afhalen.
 

Alternatief afleveradres

Het is mogelijk om tijdens het bestellen een alternatief afleveradres op te geven. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden. Dit kan handig zijn wanneer je een pakketje op je werk wilt laten afleveren of bij een bekende wanneer je weet dat je niet thuis bent op het moment van bezorgen.


Vragen? 


Indien je nog vragen hebt over verzending of bezorging van jouw pakket, neem dan gerust contact met ons op. Onze klantenservice medewerkers staan altijd voor je klaar om te helpen. Wij zijn bereikbaar per e-mail en een ticket systeem. Onze voorkeur gaat uit om via uw account een ticket aan te maken met je vraag of opmerking. In dat geval wordt je vraag direct gekoppeld aan je account en bestelnummer. Uiteraard ben je geheel vrij in de manier hoe je met ons wilt communiceren, via de mail en ticket proberen we binnen 24 uur je vraag / opmerking te beantwoorden.  

 

Ruilen en retourneren voor particuliere klanten 

Heb je iets besteld maar ben je toch niet tevreden, of is het product stuk? Dan doen wij er alles aan om je te helpen.

Bedenktermijn en herroepingsrecht

Voor al je online aankopen geldt een bedenktermijn (herroepingsrecht) van 14 dagen. Dit betekent dat je de bestelde producten kunt retourneren als je niet tevreden bent over het product of als het product niet aan je verwachtingen voldoet. Deze periode gaat in op de dag dat je pakketje door jou, of namens jou in ontvangst wordt genomen.

De kosten voor de retourzending zijn voor koper en worden derhalve niet gecrediteerd, ons advies is dan ook om gebruik te maken van pakket verzending met track en tracé. De verzendkosten die betaald zijn bij aanschaf van het artikel worden wel gecrediteerd.

Voor je een product uit de verpakking haalt is het verstandig om eerst de verpakking te controleren. Op veel verpakkingen staat namelijk beschreven wat het product doet en om welke aansluitingen het gaat. Aanvullende informatie over het product kun je vinden bij de productomschrijving op Kabel4U.nl. Mocht je toch nog twijfelen of vragen hebben over het product neem dan contact op met onze klantenservice. Tijdens de bedenktermijn van 14 dagen mag je het product openen en uitproberen. Indien het product beschadigd is (of de verpakking meer dan redelijkerwijs noodzakelijk beschadigd is) en niet meer als nieuw verkocht kan worden, kunnen wij de waardevermindering die daardoor is ontstaan (die kan oplopen tot 100%) bij u in rekening brengen.

Wanneer u oortjes - geluidsdragers uittest, uit de verpakking haalt, in dat geval vervalt uw wettelijke bedenktijd! Indien ze niet defect zijn en u retourneert ze toch, dan zal uw retour niet geaccepteerd worden! 

Stappenplan retour melden:

Stap 1: Neem contact op met onze klantenservice middels Ticket (uw account), of per mail via [email protected] 
Stap 2: Leg in de titel en vrije email (ticket) text uit dat u het artikel retour wenst te sturen op basis van uw herroepingsrecht. (wettelijke bedenktijd) 
Stap 3: Wij sturen als antwoord op uw ticket of email een retour formulier op, deze vult u zo volledig mogelijk in. Vervolgens print u deze uit en voegt u deze bij het retour te sturen artikel. 
Stap 4: Verpakt het artikel zo stevig mogelijk in en verzend deze minimaal met track en trace verzending retour naar:
Kabel4U.nl
Afd. Retouren
Wilhelminastraat 103
4484AD Kortgene
 
 

Hoe gaat het retour-proces verder?

Zodra wij de retourzending hebben ontvangen, sturen wij je een bevestiging via e-mail.
Als je het artikel wilt ruilen dan sturen wij indien voorradig het gewenste ruilartikel. Of we storten het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele verzendkosten zo spoedig mogelijk terug. De terugbetaling gebeurt uiterlijk binnen veertien dagen na herroeping. Bij het terug betalen hanteren we hetzelfde betaalmiddel als waar je mee betaald heeft. Wettelijk mogen wij wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben ontvangen.

Kan ik het retourproces volgen?

Ja dat kan, wij melden uw bestelling retour in uw account. Vervolgens kunt u door in te loggen de status van uw retour zien, in behandeling, goedgekeurd, afgewezen of geannuleerd. 

 

Welke artikelen kan ik niet retourneren?

Op alle producten geldt dat niet meer met een artikel gedaan mag worden dan noodzakelijk om het product te beoordelen op geschiktheid.
Daarnaast kunnen niet alle producten worden geretourneerd. Het gaat dan om de volgende producten:

1. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

2. Producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;

3. Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;

4. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;

5. Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

6. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties (een abonnement);

7. Oordopjes in ear, geluidsdragers welke in het oor geplaatst dienen te worden kunnen enkel ongebruikt en in de verpakking geretourneerd worden.

Ter info: Wanneer een retour niet geaccepteerd wordt, om welke reden dan ook, dan zijn de kosten voor het terug sturen naar de klant, eveneens voor de klant! Wij adviseren dan ook om eerst contact op te nemen eer u iets retour stuurt, dit voorkomt u extra kosten. 

Wanneer u binnen een maand de retour kosten van 5.95 euro niet betaald om het artikel weer terug in ontvangst te nemen, behouden wij het recht het bestelde te vernietigen. Let wel, dit gaat om niet geaccepteerde retouren. 

 

Ruilen en retourneren voor zakelijke klanten

Het is juridisch vastgelegd dat het heroepingsrecht (wettelijke bedenktijd) niet van toepassing is voor zakelijke bestellingen, echter vinden wij van Kabel4U.nl dat de zakelijke klant hier ook aanspraak op mag doen, zie hieronder de voorwaarden.

- zakelijke bestellingen tot 75 euro inclusief BTW kunnen zonder opgaaf van redenen geretourneerd worden, dit volgens de particuliere retour voorwaarden zoals gesteld op deze pagina.

- zakelijke bestellingen boven de 75 euro inclusief BTW, voor het retourneren hiervan neem dan contact op met de klantenservice van Kabel4U.nl

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »